Інструменти
Ukrainian (UA)English (United Kingdom)Polish(Poland)German(Germany)French(France)Spanish(Spain)
Четвер, 17 серп. 2017

ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ ВИБОРЧОЇ КАМПАНІЇ

Джерела фінансування виборчої кампанії. Джерела фінансування виборчої кампанії поділяють на прямі та опосередковані. До прямих належать: членські внески, державне фінансування, добровільні пожертви спонсорів, дохід від партійних видань, комерційної діяльності партій, власні кошти партійних кандидатів, пряма або прихована фінансова підтримка органами влади різного рівня провладних партійних структур і кандидатів, використання дивідендів від діяльності прибуткових підприємств, за рахунок отримання в управління від держави пакетів акцій. До опосередкованих належать: завідомо тенденційна позиція засобів масової інформації (ЗМІ), безоплатна праця членів партії та волонтерів, гуманітарна допомога, що акумулюється громадськими організаціями, близькими до політичної партії або кандидата у депутати, формування піраміди кандидатів – у рамках мажоритарного виборчого округу: партійні кандидати до парламенту, обласної і міської ради, дружні стосунки із ЗМІ, поліграфічними, рекламними, транспортними та іншими структурами.

Загалом виділяють два види збору коштів: 1) публічний – збір з виходом на широкі кола населення. Він характеризується значними фінансовими та людськими затратами і не дуже ефективний з погляду кількості зібраних коштів. Однак публічний спосіб збору коштів дає змогу популяризувати кандидата; 2) цільовий – збір коштів, який зачіпає невелике, але ретельно обране коло потенційних спонсорів.

 

Збір коштів на ведення виборчої кампанії може мати три головні цілі: 1. Політичну – суть якої полягає в тому, щоб надати процесу збору коштів законного та публічного характеру. 2. Агітаційну – яка полягає у залученні до ведення виборчої кампанії якнайбільшої кількості людей. 3. Фінансову – збір коштів на ведення виборчої кампанії, отримання організаційної допомоги на виборах. Особлива роль у забезпеченні фінансових ресурсів виборчої кампанії належить так званому адміністративному ресурсу.