Інструменти
Ukrainian (UA)English (United Kingdom)Polish(Poland)German(Germany)French(France)Spanish(Spain)
П'ятниця, 21 лип. 2017

"ВІЙНА КОМПРОМАТІВ"

“Війна компроматів - один із методів так званого “чорного” ПР, який полягає в тому, що основна ставка у виборчій кампанії робиться на дискредитації конкурентів шляхом поширення відомостей, які компрометують їх в очах електорату. Поширювані відомості не обов’язково відповідають дійсності й найчастіше стосуються не професійних, а особистих якостей кандидата його сім’ї чи найближчого оточення. Такі відомості зазвичай  поширюються анонімно або від імені вигаданої особи чи організації, притягнути до відповідальності яку неможливо.

 

Переважно такі відомості поширюються у фінальній стадії виборчої компанії з розрахунку на те, що у кандидата у депутати (політичної партії) не залишається достатньо часу на її спростування. “Війну компроматів” досить часто використовували у перших виборчих кампаніях в пострадянських державах, однак згодом виборці отримали своєрідний імунітет від поширення компроматів, тому ефективність їхнього використання, а відтак й частота застосування, суттєво зменшились. Крім того, надмірне використання компромату може спровокувати “ефект бумеранга” - явище, яке полягає в тому, що пересичення компроматом та “чорним ПР” спричиняє протилежний від очікуваного ефект у виборців – тягу до чогось “чистого”, доброго, конструктивного.