Інструменти
Ukrainian (UA)English (United Kingdom)Polish(Poland)German(Germany)French(France)Spanish(Spain)
Субота, 19 серп. 2017

ПРИНЦИПИ ВИБОРЧОЇ АГІТАЦІЇ

Принципи виборчої агітації. Щодо принципів агітації, то вони спільні  для міжнародного права та для законодавства окремих країн. Наприклад, у Конвенції про стандарти демократичних виборів, виборчих прав і свобод у державах-учасницях СНД, яку не ратифікувала Верховна Рада України, зазначено спільні моменти щодо принципів проведення агітаційної діяльності, і саме вони можуть слугувати орієнтиром в українському законодавстві.

У правовому суспільстві законодавство забороняє агітацію з закликами до насильницького захоплення влади, не правової зміни конституційного ладу, обмеження прав людини. Однак на практиці агітація дуже часто використовує відверто маніпулятивні технології або навіть поступається впливу адміністративного ресурсу чи банального підкупу.

Нехтування демократичними принципами агітації часто призводить до викривлення політичної волі виборців. Саме тому особливу увагу треба приділити законодавчим нормам агітаційної діяльності, а також їх дотриманню під час виборчих кампаній.

Загалом у Законі України “Про вибори народних депутатів України” передвиборній агітації присвячено восьмий розділ. Подібна практика досить нетрадиційна для виборчого законодавства, оскільки агітацію у законі про парламентські вибори виділила в окремий розділ тільки Литва та Росія.

Здебільшого агітацію вважають невід’ємним елементом саме виборчої кампанії (Молдова, Польща, Словаччина, Адбанія) і поєднують з нормами щодо засобів масової комунікації. Наприклад, у законі про парламентські вибори Естонії термін “агітація” взагалі не використовують, а в Латвії, навпаки, їй присвячений окремий нормативний акт – закон про передвиборну агітацію перед виборами до Сейму.

Міжнародне право схильне до розгляду агітації як однієї з форм діяльності від моменту реєстрації кандидатів до дня голосування.