Інструменти
Ukrainian (UA)English (United Kingdom)Polish(Poland)German(Germany)French(France)Spanish(Spain)
Четвер, 27 лип. 2017

ЛИСТІВКИ

Листівка - найрозповсюдженіша форма політичної реклами. Листівка подібна до плаката, але менша за обсягом і містить значно більше тексту. Плакат призначений для розповсюдження на вулицях, листівка йде в поштові скриньки чи безпосередньо в руки виборців.

Бувають різні види листівок – листівка-інформація, листівка-біографія, листівка-заклик, листівка-викриття, листівка-памфлет, листівка-плакат.

Листівку-біографію разом з листівкою-зверненням друкують форматом А4, з’являється з моменту реєстрації кандидата у депутати (політичної партії чи виборчого блоку) і живе один-два тижні, за які треба рознести по максимальній кількості поштових скриньок, а також роздати в пікетах перехожим.

Листівка-буклет (складений зазвичай втроє лист формату А4) поширюється протягом усієї кампанії “від дверей до дверей” і в пікетах. Листівка А5 з головними положеннями програми чи гаслами підтримки кандидата відомими особистостями, запускається хвилями щотижня до передостаннього дня перед виборами.

Листівка-плакат призначена для розміщення всередині будинків, магазинів, лікарень, будинків побуту, адміністративних приміщень.

Достатньо ефективною формою політичної агітації є маленькі листівки-кліпи (формат А4/2, А4/4).

Антилистівка або листівка-викриття як елемент чорного ПР.

Найчастіше листівки розраховують на визначений соціальний прошарок і виготовляють у декількох варіантах, зорієнтованих на різні соціальні групи виборчого округу. Тираж листівок має бути максимальним і охоплювати від 10 до 20 відсотків виборців округу.

Нова і досить популярна форма листівок - самоклейки. Невеликі яскраві, барвисті глянцеві самоклейки з логотипом, слоганом, прізвищем кандидата розклеюють у найнесподіваніших місцях аж до дня голосування. Самоклейки досить дорогі, але вони дуже популярні в молодіжному середовищі.

Традиційно вважається, що якість рекламної продукції підсвідомо проектується на об’єкт – кандидата чи політичну партію. Листівка на сірому газетному папері, виконана недбало, асоціюється з кволістю політика, про якого йдеться в ній. Занадто дорогий крейдяний папір та яскрава друкарська палітра асоціюється з надмірним багатством і марнотратством. Найкраще – знайти “золоту середину”.

При підготовці листівок треба звертати особливу увагу на професійному підході до їхнього виготовлення. Будь-який текст, який стає публічним, повинен викликати заданий позитивний емоційний вплив і підсвідомі реакції. Головне завдання фахівця – красиво й яскраво “загорнути” політичний товар у слова й візуальні образи. Треба пам’ятати, що будь-яке слово, вираз, речення, зображення викликає у людини певні підкоркові реакції. Для цього потрібно застосовувати правила та закони фоносемантики і психолінгвістики. Найкращі результати можна отримати, використовуючи методи семантичних диференціалів, психоаналізу та нейро-лінгвістичного програмування.

Залежно від змісту розрізняють інформаційні, аналітичні та спеціальні листівки. Залежно від жанрового оформлення листівки поділяються на текстові й ілюстровані. Текстові листівки поділяються на публіцистичні та художні.