Інструменти
Ukrainian (UA)English (United Kingdom)Polish(Poland)German(Germany)French(France)Spanish(Spain)
П'ятниця, 21 лип. 2017

СКЛАДОВІ БЕЗСЛОВЕСНОГО СПІЛКУВАННЯ

Складові безсловесного спілкування. Зупинимось детальніше на окремих складових безсловесного спілкування.

Поза. Заходячи у приміщення рухатися слід вивіреною та звичною ходою, не кваплячись. При спілкуванні з виборцями необхідно розслабитись, розправити плечі й трохи нахилитись вперед. Тіло кандидата повинно демонструвати зацікавленість аудиторією, увагу до неї. Коли кандидата представили йому слід піднятись та подарувати залу легку посмішку. Коли хтось звертається – до нього слід повернутися. Необхідно зайняти центральне місце й опанувати максимально можливий простір. Кандидат, який претендує на підтримку виборців не може показувати себе маленькою людиною, якого задовольняє місце десь у куточку. Якщо є можливість то варто максимально наблизитись до аудиторії. Під час сидіння варто підкреслити свободу пози.

Пантоміміка. Жести – це помічники, які перетворюють думку в доступну інформацію. Вони привертають увагу людей до висловленого.  Олнак не слід надмірно жестикулювати руками, адже це розсіює увагу слухачів. При жестикулюванні слід пам’ятати наступне: не можна тримати руки в кишенях, ховати їх  за спиною, крутити в них сторонні предмети. Очі є головним  елементом безсловесного спілкування. Вони повинні постійно переконувати слухачів у тому, що їх власник не може брехати. Слід постійно дивитись прямо на співрозмовників, а не ховати чи відводити погляду.

Зовнішній вигляд кандидата. Успіх безпосереднього спілкування кандидата з виборцями вимагає особливо прискіпливого ставлення до його зовнішнього вигляду. Зовнішній вигляд кандидата - одна з важливих складових іміджу кандидата у депутати. Він залежить від одягу, зачіски, макіяжу тощо.

При визначенні форми та стилю одягу слід врахувати характер аудиторії перед якою доведеться виступати та тему виступу. Не можна допускати дисбалансу між тим, що говорить кандидат і його зовнішнім виглядом. Одяг кандидата має позитивно сприйматися аудиторією й не викликати в них роздратування.

Інформаційний потік складається зі значної кількості “дрібничок”, на перший погляд нібито й неважливих. Якщо якась із цих дрібничок випадає з цілісної системи або входить в протиріччя з нею, то імідж може повністю “розсипатися”.

Одяг є відображенням індивідуальності кожної людини. Кандидату треба мати свій власний неповторний стиль, від якого він отримуватиме задоволення. Одягати треба такі речі, в яких кандидат почувається зручно й комфортно. Не варто з’являтись на спілкування з аудиторією в новому костюмі, що одягнутий вперше. Заздалегідь треба кілька разів поносити його, щоб звикнути й потім не почувати незручностей. Одяг і взуття не повинні відволікати увагу кандидата.

В одязі бажано дотримуватися класичного стилю, добірність, простота і стриманість допоможуть привернути увагу до особистості кандидата, а не одягу. Важливий не тільки стиль одягу, а й всілякі невід’ємні деталі, які стануть візитною карткою кандидата й частиною його особистості. Перш ніж визначити форму та стиль свого одягу треба звернути увагу на те, в якій аудиторії відбуватиметься зустріч і тема виступу.

Контрастні кольори, відмінний костюм допоможуть сформувати потрібне ставлення до кандидата. Варто використовувати темний костюм, білу або кольору слонової кістки не вузьку сорочку та елегантну виразну краватку. Треба уникати костюмів, зшитих зі смугастої, картатої чи блискучої тканини й тканини яскравих кольорів. Довжина штанів повинна бути такою, щоб у положенні сидячи між ними і шкарпетками не була видна смуга шкіри, а в положенні стоячи задня “стрілка” була гострою.

Краватка не повинна мати яскравого малюнка, аби не відволікати уваги від обличчя, водночас не повинна бути однотонною. Найкраще підходять краватки з матової тканини, темно-синього кольору, кольору червоного вина, з ледь помітним малюнком. У жодному разі не підходять краватки в клітинку, смужку, великий горошок, повністю чорні або білі, гарячо-червоні або з блискучим чи яскравим малюнком. Добрі ті краватки, що сполучаються з кольором очей кандидата та костюма з сорочкою. Довжина краватки має бути такою, щоб її кінець ледве прикривав пряжку на поясному ремені, вона не повинна бути надто широкою. У кишенях костюма нічого бути не повинно, піджак під час виступу треба застебнути на ґудзики. Якщо піджак має їх два, то треба застебнути лише верхній, якщо три – тільки середній.

Програшним для кандидата є носіння напоказ золотого ланцюжка, блискучих масивних прикрас з дорогоцінним камінням. Треба бути дуже обережним з різними значками. Можна носити тільки маленькі, не занадто яскраві й зрозумілі за змістом значки. Щодо взуття – то це повинні бути черевики на тонкій підошві в тон костюма. Якщо кандидат – жінка, то її одяг повинен мати довгий рукав, довжина спідниці – середня (до середини коліна), вона не повинна бути занадто вузькою. Небажано носити “міні”, “максі”, спідниці з відвертими розрізами.

Щодо кольорів, то вони значно ліберальніші ніж у чоловіків: колір повинен пасувати жінці. Жінка-політик повинна уникати яскравих, масивних прикрас. Черевики - темних кольорів з непомітними чи однотонними бантами; бажано не з’являтись перед виборцями в яскравому, строкатому взутті з високим  підбором чи підбором нетрадиційної форми,  панчохи треба підбирати однакового з черевиками кольору.

 

Неприпустимо прикрашати себе помітними масивними прикрасами з діамантами й іншим дорогоцінним камінням. Зачіска та макіяж – деталі, які особливо привертають увагу людей. Вони повинні підкреслювати природну красу й показати серйозність намірів кандидата. Треба прийняти апріорі, що ніхто не проголосує за “розфарбовану ляльку” як за кандидата в депутати – до такої особи зовсім інше ставлення.