Інструменти
Ukrainian (UA)English (United Kingdom)Polish(Poland)German(Germany)French(France)Spanish(Spain)
Субота, 19 серп. 2017

МАС-МЕДІА ТА ВИБОРИ

Мас-медіа та вибори. Чесне та всестороннє інформування виборців про всіх конкурентів – обов’язкова умова демократичних виборів, оскільки лише тоді народ зможе зробити усвідомлений вибір. У зв’язку з цим вирішального значення набуває здатність політичних конкурентів, особливо тих, що у цей момент не є при владі, користуватися засобами масової інформації (ЗМІ). Доступ до ЗМІ - важлива частина інформаційного ресурсу.

Виборче змагання не може бути змістовним, якщо немає механізму об’єктивного вираження своїх поглядів. Такий механізм переважно забезпечується ЗМІ. Проблема доступу політичних конкурентів до ЗМІ, охоплює багато важливих складових, у тім числі  питання про характер доступу, питання про об’єм наданого часу, питання про час проведення програм, відведений учасникам виборчої кампанії, питання про розмір фінансування рекламного часу, питання про критерії надання рекламного часу.

Щоб досягнути рівності для всіх політичних конкурентів, треба забезпечити адекватне висвітлення їхньої діяльності в інформаційних програмах і новинах. Важливо також визначити, чи є дієві механізми розгляду та задоволення скарг з приводу висвітлення ходу виборчої кампанії у ЗМІ.

Одним з базових принципів організації діяльності друкованих засобів масової інформації (ЗМІ), який передбачений ст. 3 Закону України “Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні” є неприпустимість зловживання свободою діяльності ЗМІ. Він означає, що ці ЗМІ не можуть бути використані для: поширення відомостей, розголошення яких забороняється ст. 46 Закону України “Про інформацію”; закликів до захоплення влади, насильницької зміни конституційного ладу або територіальної цілісності України; пропаганди війни, насильства та жорстокості; розпалювання расової, національної, релігійної ворожнечі; розповсюдження порнографії, а також з метою вчинення інших кримінально карних діянь. Забороняється також використання друкованих ЗМІ для втручання в особисте життя громадян, посягання на їхню честь і гідність; розголошення будь-якої інформації, яка може призвести до вказання на особу неповнолітнього правопорушника без його згоди і згоди його представника.