Інструменти
Ukrainian (UA)English (United Kingdom)Polish(Poland)German(Germany)French(France)Spanish(Spain)
П'ятниця, 18 серп. 2017

ПРЕС-РЕЛІЗ

Прес-реліз. За результатами прес-конференції готується та розсилається прес-реліз. Прес-реліз - найпоширеніша й усталена форма роботи з засобами масової інформації (ЗМІ). Полягає в короткому та оперативному інформуванні журналістів про певну подію чи реакцію на неї кандидата чи партії. Готується зазвичай прес-службою або прес-секретарем кандидата (партії).

Звичайно присвячений одному інформаційному приводу й подається в зручному для цитування вигляді. Найкращий прес-реліз будують за принципом піраміди й має в 4-7 абзацах по 7-8 рядків відповісти послідовно на питання: що трапилось, коли і де; хто був учасником, як він висловлювався (кілька цитат); які цікаві деталі та подробиці події варті уваги; коментарі експертів чи учасників події; подробиці, коментарі, взаємозв’язок з політичною ситуацією. Така побудова прес-релізу дуже зручна для журналістів.

Варто також дотримуватись усталеної форми прес-релізу: спочатку повинен бути логотип або слоган виборчої кампанії. Треба зазначити дату, прізвище й контактні телефони того, хто готував прес-реліз і до кого журналісти можуть звернутися за поясненнями. Обов’язково має бути невеликий ефектний заголовок. Перед текстом варто залишити до третини сторінки чистою та зробити широкі поля – для нотаток чи правок журналістів.

Готувати прес-реліз треба заздалегідь, до початку події, а після того, як вона відбулася, достатньо лише скорегувати інформацію. До редакції прес-реліз має потрапити за якомога менший відрізок часу після того, як відбулася зазначена подія.

Не слід розсилати прес-релізи з дрібязковими інформаційними приводами – це знижує інтерес до них. І навпаки при належній організації співпраці з виданням одна й та ж подія може бути висвітлена кілька разів (у вигляді анонсу, окремого матеріалу про подію, аналітичного огляду). Готуючи прес-реліз для інтернет-видань, важливо врахувати специфіку останніх. Інтернет-видання читаються з монітора, отримують прес-релізи разом з десятками різних повідомлень, що приходять до поштової скриньки редактора.

З огляду на це інтернет-версія прес-релізу має бути меншою, ніж для традиційних ЗМК. Якщо ж зміст новинного повідомлення передбачає детальний опис подробиць, краще створити окрему спеціальну сторінку відповідного сайту, розмістити на ній додаткову інформацію (факти, коментарі, фото, аудіо- чи відеоматеріали). Адресу цієї сторінки обов’язково потрібно вказати наприкінці прес-релізу.

Розсилку прес-релізів можна здійснювати власноруч електронною поштою або через сеціальні служби розповсюдження прес-релізів для мас-медіа за спеціальними базами даних.

 

У країнах Заходу найвідомішими службами розсилки інформації є Business Wire та PR Newswire. Цим видом діяльності можуть займатися і спеціалізовані рекламні фірми. Адресатами прес-релізів можуть бути новинні сайти і спеціалізовані рекламні фірми.