Інструменти
Ukrainian (UA)English (United Kingdom)Polish(Poland)German(Germany)French(France)Spanish(Spain)
Неділя, 25 черв. 2017

Школа виборчої майстерності

ВИБОРЧЕ МИСТЕЦТВО

Виборче мистецтво - такий підхід до виборчої кампанії, який враховує індивідуальність електорату, кандидата, еліти, команди, засобів комунікації. Акцент робиться не тільки на тому, що треба робити, а й як треба робити, тобто звертати увагу не тільки на змістовну сторону виборчих технологій, а й на режисуру, драматургію і майстерність акторів. Виборче мистецтво виникає тоді, коли кількість переходить у нову якість.

Вибори це творчий процес. Мистецтво виборів народжується тоді, коли виборчі технології перетворюються на сплав соціології, політології, психології, нових інформаційних технологій, паблік рілейшнз, лідерське мистецтво. Виборче мистецтво – це виборчі технології майбутнього.

Головне, що слід знати політику – це необхідність професійного підходу до будь-якої політичної кампанії. Невелика група професійних політичних консультантів здатні переломати” хід кампанії, перетворити визнаного лідера у аутсайдера і навпаки. Головним ресурсом тут стає наявний у політичних консультантів практичний досвід. Однак не слід і переоцінювати можливості політтехнологів. Немає нічого простішого аніж програти вибори. Слід лише робити одну помилку за іншою. І результат не змусить себе довго очікувати.

Головне, що визначає перемогу при боротьбі кількох однаково сильних кандидатів – це творчий підхід до виборчої кампанії, пошук своєрідних родзинок”. Іноді такі пошуки потребують напруженого пошуку, “мозкового штурму. Виборців потрібно вміти дивувати. Причому іноді роль надпотужного інформаційного приводу кампанії може відіграти неординарно подане повідомлення у ЗМІ з графіку кандидата. Все залежить від уміння фахівців проводити акції по формуванню громадської думки.

Кожна виборча кампанія унікальна і визначається розумінням командою її специфіки, наявними творчими, інтелектуальними та фінансовими ресурсами команди, її організованістю, професіоналізмом. З огляду на це при всій типовості використання різноманітних методів пропагандистської та агітаційної роботи, не лише зміст, але й дозованість, графік використання та взаємопосилення цих методів кожного разу неповторні.

 

І. Грознецький пропонує розглядати кожну виборчу кампанію як унікальну, єдину у своєму роді й неповторну. ”Як і будь-яке мистецтво – це творчий процес, у ході якого створюється нова й оригінальна реальність”. C. Устименко, порівнюючи виборчі технології з виборчим мистецтвом, акцентує увагу не тільки на тому, що треба робити, але й на тому, як це слід робити. Є. Малкін та Є. Сучков, навпаки ж вважають, що у виборчих технологіях немає нічого таємничого – “це звичайна галузь людської діяльності, в якій, як і у будь-якій іншій, успіх приносять не чудеса, а знання, досвід, енергія, воля до перемоги, інтуїція – загалом те, що прийнято називати професіоналізмом”.

 

ТЕХНОЛОГІЯ "З НАПАРНИКОМ"

Технологія з напарником - полягає в тому, що висувається другий кандидат (напарник), з яким надалі відбуваються завчасно сплановані політичні ігри за чітким сценарієм. “Напарник” повинен бути серйозною політичною постаттю, а його претензії на посаду сприйматись як цілком реальні. Внаслідок цього кандидат і його “напарник” захоплюють все електоральне поле: кампанія зводиться до боротьби саме цих двох політиків. Гра проводиться в рамках заздалегідь зафіксованих правил, і навіть критика й контрпропаганда містять елементи агітації за начебто конкурента. Електорату залишається спостерігати за цією псевдобаталією, залишаючи поза увагою інших претендентів.

 

СОЦІОЛОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ

Соціологічне опитування як виборча технологія. Соціологічне опитування зазвичай не розглядається як виборча технологія оскільки є способом виявлення стану громадської думки. Однак організоване у відповідний спосіб воно може розглядатись як одна з форм виборчих технологій. За таких обставин агітація за кандидата маскується під виглядом незалежного соціологічного опитування. Однак у ході його проведення інтерв’юери намагаються замасковано нав’язати позитивну думку про певного кандидата чи партію, на це спрямовані й питання, з якими вони звертаються до громадян.

  << Початок < Попередня 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Наступна > Кінець >>