Інструменти
Ukrainian (UA)English (United Kingdom)Polish(Poland)German(Germany)French(France)Spanish(Spain)
Четвер, 27 лип. 2017

ПАБЛІК РІЛЕЙШНЗ (PR)

Паблік рілейшнз (ПР). Закономірності та правила спілкування з громадськістю сьогодні є предметом вивчення окремої науки - паблік рілейшнз (ПР). Паблік рілейшнз - (англ. public relations – зв’язки з громадськістю) - наука, сфера  суспільної діяльності, стиль роботи, стосовно яких принциповим є вміння налагодити взаємний зв’язок з людьми.

Один із засновників цієї науки Е. Бернейз визначав PR наступним чином: “Це зусилля, спрямовані на те, щоб переконати суспільство змінити свої підходи чи свої дії, а також забезпечити гармонізацію діяльності організації відповідно з інтересами суспільства і навпаки”.

Загалом у 1975 р. американський фонд “Foundation for Public Relations Research and Education” нарахував понад 500 визначень поняття “паблік рілейшнз”. У 1978 р. в Мехіко на першій Всесвітній асамблеї PR було запропоноване таке практичне трактування цього поняття. “ПР – це мистецтво і соціальна наука, що дозволяє аналізувати тенденції, передбачати їх наслідки, консультувати керівництво організацій і перетворювати в життя запропоновані раніше програми дій, які служать інтересам як організацій, так і громадськості”.

Як самостійна сфера діяльності та окрема наукова дисципліна сформувалась у США на початку ХХ ст. Автором цього терміна вважають президента США Т. Джефферсона, який вжив його ще у 1807 р. З 1919 р. його почав регулярно використовувати  американський журналіст Айві Лі, а згодом  племінник З. Фрейда Е. Бернейс написав першу книгу з основ паблік рілейшнз “Кристалізація громадської думки” та почав викладати цей курс в університеті. Багато засобів і принципів, які використовують в сучасному паблік рілейшнз, були започатковані під час боротьби Північної Америки за незалежність, а пізніше у президентських виборах. Активний розвиток засобів масової інформації (ЗМІ) та революція на ринку інформаційних технологій у другій половині ХХ ст. зумовили швидкий розвиток паблік рілейшнз у політиці та в бізнесі.

 

У рамках паблік рілейшнз виділяють чотири елементи: дослідження, планування дій, комунікація та дії, оцінка. Для реалізації програми паблік рілейшнз використовують такі засоби: прес-реліз, прес-конференції, презентації, конференції, папки для преси, елементи реклами, пропаганди, маркетингові дослідження, які інформують про організацію, лідера і формують бажаний імідж.